dinsdag 16 mei 2017

Naaien met restjes

Restjes.
Niets zo tof als restjesverwerking.
Dat kost niks.
Dat is goed voor het milieu.
Dat zit vol herinneringen.
Dat is heel bruikbaar bij paper-piecing.

Dat is ook aan tafel plezant,
zo het laatste restje uit de pot opeten,
maar nu dwaal ik af.









Twee ritszakjes uit zo geknipt 1,
 de bloemen zijn paper piece patroontjes 
(google maar eens free paper piecing patterns, op eigen risico welteverstaan....verslavingsgevaar!),
 1 freestyle ritszakje.
Voila, meer moet ik daar niet over vertellen, de restjesmand roept mij :-)

8 opmerkingen:

  1. Goed idee om de restjes zo te gebruiken en er mooie zakjes van te maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh zo schoon weer! En zo veel! Hoedje af!
    1 ding heb ik me wel voorgenomen bij mijn "min game"... van mijn stofkes en knutselprullen wordt NIKS weggedaan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie restverwerking, het gaat je goed af om van die kleine stukjjes stof toch nog iets bruikbaars te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Wat fijn dat je nog zulke prachtige dingetjes maakt van restjes. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet ook nog eens dringend mijn restjes gaan verwerken!Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihi, zo'n oranje hondje lijkt wel een pietsie op Guinness!
    Je schildpad is cool! Blijf maar lekker doorgaan!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liefje, je moet dat ook kunnen zien... hoe je die lapjes liefde combineert en zo een heel nieuw doel geeft. Ongelooflijk schoon vind ik dat! Ik bespeur bij mezelf weinig tot geen talent daarvoor, maar ik ben al erg blij met mijn 'Carla/Claire' doosje op de kast, waar ik met veel liefde lapjes aan doneer x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is niet moeilijk om mooie combinaties te maken als je kan profiteren van de restjes van een schattebollebouteke met een onberispelijke smaak hé ! ;-)
      xxx

      Verwijderen