zondag 26 maart 2017

Jedediah pants voor Zander

Dat patroon was hier al een tijdje in huis, 
maar ik moest eerst moed verzamelen...
Zanders broeken beginnen weer zo sleets te zijn dat het hoog tijd werd !
Er zijn voor hem quasi geen passende broeken (W30/ L36 ) te vinden in de winkel.
Hij is erg lang en erg dun, wij spreken hier over spaghettibenen.... ;-)

Ik tekende de kleinste maat (waist 30 inch) en verlengde met 15 cm, voor alle zekerheid.
Daar mocht ik bij het omzomen weer 6 cm afknippen, want hij wou een zoom zonder omslag.

Tijdens het maken dacht ik constant "daar gaat hij niet in geraken", maar het tegendeel is (gelukkig) waar. Het mag zelfs nog een tikkeltje smaller in de taille. Dat pas ik aan voor de volgende, of ik geef hem wat meer eten ...😅

Aan de benen en het zitvlak past ze heel goed.
Zander vroeg of ik bij de volgende de broek iets hoger kan maken aan de rug, 
dat ga ik eens bekijken.

Maar mannekes, ik kan een broek maken !
Een echte hé, met zakken en achterzakken en een rits en een knoopsgat.
Met engelse naden en trensen en den hele micmac

Ik geef mezelf een rapport met hoge punten en een hele lading smileys !










Patroon : Jedediah pants van Thread Theory (engelstalig)
in België verkrijgbaar bij Babarum
Blauwgrijze gabardine : Stof op zolder 
Geruite katoen : gekregen van een schatske  


Yes I can !
:-)


21 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt, je kan een naai-atelier beginnen : kledij op maat by Carla
    Fijne zondag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er heel professioneel uit. De hoge punten zijn meer dan verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooh dank u sweetie ! that means a lot coming from you !!!

      Verwijderen
    2. Ik zeg helemaal hetzelfde maar als dat van mij komt betekent dat ietsiepietsie minder ...vast! :-) Alhoewel dat ik heel erg goed kan inschatten wat heel moeilijk is! De broek is een meesterstuk! Op naar meer zou ik zeggen. Dikke proficiat sjoeke!

      Verwijderen
    3. haha, hoge punten van de naaijuf op een genaaide broek is anders hé sjoeke ! Maar uwe proficiat is even hartverwarmend zenne xxx
      Ps : als ge nog met knoopsgaten zit, kom naar hier : volautomatisch en supergemakkelijk (eens ik gevonden had hoe het werkt) :-)

      Verwijderen
    4. Merciekes... ik ga mijn machine meebrengen. Samen vinden we misschien hoe de knoopsgaten bij mij dan mooi gaan lukken?

      Verwijderen
  3. De broek heb je prachtig gemaakt, ik zou zeggen op naar de volgende :) groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Diepe buiging...
    Een broek naaien is voor mij Ă©cht het summum. En zo voelde het voor jou zo te lezen ook ;-)
    Hij zit als gegoten en 't manneke met spaghettibenen kan de blits maken; fjiet fjieuw!!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je heeeeeeeel netjes gedaan, het zit als gegoten! Wat wordt de volgende kleur? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat knap gedaan. Echt super mooi.
    En wat zul je trots op jezelf zijn, en heel terecht dan hoor....
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit zo knap! Ik heb ooit wel eens een broek genaaid maar dat leek nergens na. Dit lijkt wel een broek uit de winkel. Super hoor. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze is echt ongelooflijk knap gemaakt! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vrouw! Die hoge punten zijn meer dan verdiend!
    Een broek! Effenaf een broek! Nu ga ik er ook aan moeten beginnen zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jep !
      Zander mag stof kiezen voor nog een exemplaar.
      Dan kunnen we eventueel samen broeken maken, je bent welkom ! (of ik kom af, ja ik durf dat, zo mijn eigen opdringen LOL)

      Verwijderen
    2. Hahaha, je bent welkom, maar misschien kom ik eerst een tot daar, niet? Nogal een chance dat jullie blijkbaar hoge plafonds hebben, ik betwijfel trouwens of dat hier zou lukken!

      Verwijderen
    3. Je bent welkom ! Wij hebben hele hoge plafonds, kom dat maar nameten :-)

      Verwijderen
  10. Gij zijt echt niet te doen gij !!!een broek.....een echte mannenbroek....geen sponsen shortje...ge zijt een straffe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bloos ! Sponsen broekskes, oooh dat deed ik keigraag aan als kind, dat was het beste zomergerief dat er bestond !

      Verwijderen
  11. Wauw prachtig! Dat heb ik nog niet gemaakt,zo'n mooie broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. Bloos Bloos maar voor de Berlin Beat heb ik nog plankenkoorts....

      Verwijderen